אנחנו מפרסמים מידי שבוע מאמר מעניין ומקורי בנושאי העיסוק העיקריים שלנו: מיניות, טנטרה, זוגיות והתפתחות אישית.

את המאמרים תוכלו לקבל, יחד עם עדכוני הפעילויות והסדנאות השוטפות שלנו אל תיבת המייל שלכם. הניוזלטר נשלח אחת לשבוע.

על מנת לקבל את המאמרים והעדכונים... לחצו כאן!


לחצו על הכותר על מנת לקרוא את המאמר הרצוי.

😂🤣 אשכרה, הצחקתם אותנו... 😅😝

ביום שבו ישכח האדם לצחוק, ביום שבו ישכח האדם לשחק,
ביום שבו ישכח האדם לרקוד, הוא לא יהיה אדם עוד: הוא ירד לדרגת תת אדם.
משחק גורם לו להיות קל, אהבה גורמת לו להיות קל, צחוק מעניק לו כנפיים,
כשהוא רוקד בשמחה הוא יכול לגעת בכוכבים הרחוקים ביותר..

אושו

את העובדות כי - הצחוק משחרר הורמונים המשפרים את מצב הרוח, מחזקים את המערכת החיסונית ועוזרים. להתמודד טוב יותר עם אתגרים שונים בחיים, כולנו כבר מכירים ויודעים.
אנו מכירים גם את עצם העובדה שאנו נמשכים לאנשים המצחיקים אותנו. אנשים בעלי חוש הומור יהיו תמיד מבוקשים בחברה , בעבודה כמעט בכל מקום.

מחקר חדש מוכיח שצחוק גם מקל עלינו להיפתח ולחלוק פרטים אישיים על עצמנו.
המחקר נעשה בלונדון יוניברסיטי קולג (LUC) על קבוצה של 122 סטודנטים. הם פוצלו לקבוצות של ארבעה, ולכל קבוצה הראו סרטון של 10 דקות שמטרתו לקבוע את מצב הרוח של הנבדקים. סרטון אחד עודד צחוק בקול, השני עורר רגשות נעימים והשלישי היה ניטרלי.
האינטראקציה בין הנבדקים החלה רק לאחר הצפייה בסרטונים, אך מפני שיותר סביר שאנשים יצחקו בקול בסיטואציה חברתית, הסרטונים הוקרנו לכל הקבוצה ביחד.
לאחר ההקרנות נמצא כי הקבוצות שראו את הסרטון המצחיק נטו לשתף יותר פרטים אינטימיים על חייהם.
בהתאם לממצאים, מחבר המחקר משער שצחוק ,בנוסף לשאר מעלותיו, הוא גורם חברתי אשר גורם לאנשים להרגיש יותר רגועים.

לכן , זוגות שמכניסים הומור וצחוק אל חיי הזוגיות, גם מצליחים לפתוח את הלב ולצלוח אתגרים הנקרים בחייהם.
כזוג החי את חייו במודעות, ולקח על עצמו את השליחות של ללוות זוגות בדרך אנו יודעים כמה חשובים ההומור והצחוק בחיינו ובזוגיות שלנו.
זוגיות בריאה צריכה קצת הומור וצחוק כדי להתרומם. הצחוק משחרר ומקרב ביניכם. תתפלאו כמה צחוק טוב יכול לשנות אווירה ולקרב ביניכם, וכמה הבעיות הופכות להרבה יותר פשוטות כשמתייחסים אליהן בהומור.
אל תשכחו לצחוק ולהצחיק.

אני אוהבת לצחוק. כשאני צוחקת אני מרגישה מחוברת למהות שלי, עוד מילדות שמתי לב שאני מתמגנטת לשני סוגי אנשים, כאלה שמצחיקים אותי וכאלה שיודעים להביע אהבה.
לשמחתי שכללתי וחידדתי לאורך השנים את המשיכה הזו, את המגנט האדיר הזה, והיום, זה אנשים שעושים לי טוב בנשמה.
בן מצחיק אותי, ויודע להביע מהלב את אהבתו והוא לחלוטין - כבר קרוב ל 22 שנים, 365 ימים בשנה, בכל רגע ורגע, עושה לי טוב בנשמה.
כן, גם ברגעי האתגר.

וכשאני עצובה או סוערת, טוב אני בת חוה, לא? התרופה הטובה ביותר עבורי היא הצחוק.
מסתבר שזה אנושי, כלל עולמי.
לראיה? הסרטון הזה, של "אמא צ'ובקה" Candace Payne שצילמה את עצמה צוחקת עם מסיכה מתוך "מלחמת הכוכבים". תוך שלושה ימים בלבד הסרטון שבר שיאי עולם בצפייה ושיתופים ברחבי הגלובוס, יותר ממאה ושבעים מליון צפיות ועוד היד נטויה...
פיין קיבלה בזכותו מענקים שונים בסכום מצטבר של קרוב לחצי מיליון דולר, זכתה לאין ספור ראיונות טלויזיה ואף זכתה בעמוד מיוחד בויקיפדיה.
מה יש בסרטון הזה?
צחוק אמיתי וטהור.
מדבק מרפא נהדר...

הנה תראו: https://youtu.be/y3yRv5Jg5TI?si=QTMFMR-EFiPpGAIa

אז חפשו כל הזדמנות, כל מה שמצחיק אתכם, וכמה שיותר.

תשמעו, אנחנו ממש לא סטנדאפיסטים ובד"כ הסדנאות שלנו לא מצחיקות (חוץ מ"סערת חושים" שתתקיים ב 8 לאוגוסט ויש בה גם קטעים מצחיקים). אבל מה כן? כדי באמת לשחרר את הצחוק הספונטני, אנחנו צריכים לעבור מסע שבו אנחנו משחררים תקיעויות אנרגטיות, משחררים את עצמנו מעכבות חברתיות, נהכלא החברתי משחררים את המיינד מרעשים מיותרים, בקיצור - הדגש הוא על המילה "משחררים". ובזה אנחנו ממש אלופים.
אז בין אם זה בסדנאות שלנו, בין אם בתהליכי העומק האישיים, בואו ועשו לעצמכם טוב של הנשמה.


#בן_ואפרת #צחוק #אושו #שחר_חסון #זוגיות #צחוק_מרפא #cewbacca #candace_payne

🌝🏏⚾ חולמים ללכת על הירח? נעזור לכם ⚾🏏🌝

20 ביולי 1969

כשניל ארמסטרונג עשה את צעדיו הראשונים על אדמת הירח ב 20 ביולי 1969, הוא אמר את המשפט האלמותי "צעד קטן לאדם, צעד גדול לאנושות" הוא גם ניהל שיחה קצרה עם הפיקוד בנאס"א. ממש לפני שעלה חזרה לרכב החלל "נשר", הוא פלט עוד משפט תמוה: "בהצלחה מר גורסקי".
בנאס"א חשבו שארמסטרונג התייחס לקוסמונאוט סובייטי מתחרה, אבל בדיקה העלתה שאין בין הקוסמונאוטים וגם לא בנאס"א, אף טייס חלל או איש צוות בשם גורסקי. במשך שנים שאלו את ניל ארמסטרונג אודות המשפט התמוה, אך הוא שמר על שתיקה.
לבסוף, יום אחד, כנראה שמר גורסקי כבר נפטר. בתגובה לשאלה של עיתונאי במסיבת עיתונאים ב 5 ביולי בטמפה ביי פלורידה, סיפר ארמסטרונג במה מדובר.
כשהיה ילד קטן, שיחק עם אחיו בייסבול בחצר האחורית. 🏏⚾
אחיו היכה חזק בכדור שנחת מתחת לחלון חדר השינה של השכנים. בעודו רוכן מתחת לחלון הפתוח כדי להרים את הכדור, שמע ניל הצעיר את הגברת גורסקי צועקת: "מין אוראלי? מין אוראלי אתה רוצה? אתה תקבל מין אוראלי כשהילד של השכנים ילך על הירח!!!"
🤣🤣🤣

אגדה אורבנית או מציאות?

כמובן שמדובר באגדה אורבנית, בדיחה מוצלחת. הבדיחה החלה להתגלגל באינטרנט בשנת 1995. הפרטים המצורפים (שמו של השכן, תאריך מסיבת העיתונאים) גרמו לבדיחה להיראות אמינה ואמיתית, עד כי היה מי שהאמין באמיתותה. בבסיסה, הבדיחה עוקצת את התדמית הסטריאוטיפית, של האישה היהודיה ואת חוסר התלהבותה מגיוון חיי המין, ובמיוחד מין אוראלי. הבדיחה הופצה עם מספר שמות יהודיים טיפוסיים כמו זליגמן, שולץ, ליפינסקי וקליין.

כל ספק שעוד נותר ייעלם כאשר בודקים את תעתיקי השיחות בין חללית המשימה "אפולו 11" והפיקוד של נאס"א. המשפט המבדח על מר גורסקי לא מופיע שם בשום מקום.

להעז לחלום ולהגשים.

הנשיא הצעיר קנדי היה חולם גדול. באותה תקופה, המלחמה הקרה בין ארה"ב וברית המועצות היתה כמעט בשיאה. מירוץ חימוש קונבנציונלי וגרעיני, משבר טילים בקובה, ומירוץ היסטרי על השליטה בחלל.
באותה תקופה כיהן כראש המרכז לטיסות חלל וורנר פון בראון.
פון בראון היה המדען הגרמני הראשי וקצין SS נאצי שפיתח את טילי ה V2 הידועים לשמצה של הנאצים בזמן מלחמת העולם השנייה. לאחר המלחמה התקבל לנאס"א, למרות עברו, בזכות מומחיותו.

כאשר שאל הנשיא קנדי את פון בראון: "מה יידרש כדי לשים את האדם הראשון על הירח" ענה פון בראון: "הרצון לעשות זאת".
קנדי, החולם המעשי, לאחר מספר מצומצם של התייעצויות נוספות, יצא בהכרזה לעיתונות שעד סוף העשור, ינחת אדם על הירח.
נאס"א השלימה את המשימה עם חצי שנה של עודף זמן, והוכיחה לעולם כולו, שצריך להעז לחלום ולהגשים.

החלומות הפרטיים של ניל ארמסטרונג

מסתבר שניל ארמסטרונג היה עצמו חולם לא קטן. ארמסטרונג נולד בשנת 1930. עולם התעופה עוד היה בחיתוליו. בגיל 6, יצא ניל עם אביו לטיסה במטוס פורד תלת מנועי "אווז הפח". הטיסה הותירה בו רושם עצום. בגיל 15 בלבד, עוד לפני שהיה לארמסטרונג רשיון נהיגה, כבר אחז ברשיון טייס. הגשמת החלומות החלה.

לאחר לימודי אוירונאוטיקה באקדמיה אותם סיים בהצטיינות, התגייס לחיל הים האמריקאי כטייס. הוא קודם במהירות בסולם הדרגות ושירת כטייס קרב במלחמת קוריאה.

כדי להבין את גודל תעוזתו וגודל חלומו, די אם נדע, שבמשך התקופה בה התכוננו הוא וחבריו האסטרונאוטים למשימת אפולו 11, ניל היה משוכנע שהסיכויים להצלחת המשימה הם רק 50%. "הייתי מופתע לחלוטין כאשר הצלחנו במשימה" סיפר לימים.

כך הם החולמים. הם מעזים לחלום ומעזים להגשים כנגד כל הסיכויים.

העזו לחלום ללא גבולות

ואתם אהובים, מה הם החלומות שלכם? הרשו לעצמכם לחלום עם עצמכם, רק עם עצמכם. אל תרשו לאף אדם, יהיה קרוב ואוהב כאשר יהיה, להתערב לכם בחלומות, להביע דיעה נגד, להוריד לכם את החלום.

זה החלום שלכם, ורק שלכם. כשחולמים ומעזים לחלום ולהגשים - מצליחים. עושים את מה שנראה ונתפס כבלתי אפשרי.

יום פטירתו של ניל ארמסטרונג יחול ב 25 באוגוסט. בהודעה ששיחררה המשפחה נאמר בין היתר:
"בעודנו מתאבלים על אובדנו של אדם דגול, אנחנו גם חוגגים את חייו יוצאי הדופן, ומקווים שהם ישמשו דוגמה לאנשים צעירים ברחבי העולם, לעבוד קשה ולהגשים את חלומותיהם, להיות מוכנים לחקור ולדחוף את הגבולות, ולשרת בחוסר אנוכיות, מטרות גדולות מעצמם"

מוקדש לאדם גדול ומיוחד במינו, ניל אלדן ארמסטרונג, האדם הראשון שפסע על הירח נולד ב 5 באוגוסט 1930, נפטר ב 25 באוגוסט 2012.

עוזרים לכם להגשים חלומות!

החלומות שלכם לא חייבים להיות "ללכת על הירח". הם בהחלט יכולים להיות חלומות על איכות חיים אחרת, מיניות טובה יותר, שפע, בריאות, זוגיות נפלאה, להתגבר על פגיעות העבר...
אלו כל החלומות שבהם אנחנו עוסקים.
ישנם שני סוגים של חלומות. חלומות תלושים מהמציאות וחלומות שנועדו להגשמה.
ההבדל ביניהם הוא רק בהתכוונות הפנימית של החולם, בתדר שלו, בבטחון המוחלט שלו ביכולתו להגשים.
זה לא תמיד קל להגיע למצב הנכון שבאמת הופך חלום לחלום בר הגשמה. דימוי עצמי נמוך, מתחים, לחצים, מרחב אישי לא בטוח ועוד.
זה המקום בו אנו נכנסים! עם המון ניסיון ויכולות, נעזור לכם להגיע לשינוי שיאפשר לחלומות החשובים שלכם להתגשם.
כבר עשינו את זה עם המון(!) אנשים וגם אתם מוזמנים.
זה במרחק שיחת טלפון או הודעת ווטסאפ אחת מכם.


#בן_ואפרת #ניל_ארמסטרונג #ג'ון_פ_קנדי #אפולו_11 #הנחיתה_על_הירח #מין_אוראלי הגשמת_חלומות #העזה #חזון

✋🏼👌🏼🖖🏼 כמה לפעמים היית רוצה 8 ידיים ✊🏼🫶🏼🤲🏼

כתבנו הרבה על נשים, נשיות, שחרור האשה...

אתם יודעים, טנטרה הרי, מתבוננת באופן מיוחד לחיוב על נשים. מכירה באופן גורף במעמדן השווה וחשיבותן.
טנטרה מכוונת לרפא דיכוטומיות (פיצולים) מתוך ההכרה באחד ובאחדות. היא עושה זאת דווקא על ידי שהיא משתמשת בניגודים, בקונפליקטים ופרדוקסים.
(ואל תטעו חלשוב שמקומם של הגברים פחות חשוב. הקלילות המרחפת והזורמת של שאקטי חייבת את היציבות, הקירקוע והשקט הפנימי של שיווה).

עולה אולי שאלה - אם טנטרה כל כך מדגישה תמיד את האחד, את השיוויון, את האחדות, את העובדה שבכולנו, גברים ונשים, יש גם את איכויות השיווה וגם את איכויות השאקטי - מה הסיבה שטנטרה ראתה בנשים כה נעלות, הרימה את מעמדן לעומת הגברים כחונכות, מובילות, אפילו גורו?
הסיבה לכך היא היסטורית מעיקרה.
במקור טנטרה התפתחה כדרך הקאולה (VAMACHARA) שדגלה תמיד בשיוויון מוחלט. כאשר החלה הפלישה של האריים לעמק האינדוס בסביבות 3000 לפנה"ס, הם הביאו עימם גישה מאד מנוגדת, מעמדית. הם אלו שהביאו את רעיון הקאסטות להודו. הם גם הביאו איתם את הגישה לפיה לנשים אין כל זכויות ואין להן כל מעמד כלל. ע"פ האריים, לנשים אסור ללמוד את כתבי הקודש, לא כל שכן ללמד אותם. הגישה הזו התנגשה (יחד עם עוד תפיסות רבות) בגישתם של הקאולה ויצרה מלחמת תרבויות (וגם מלחמות פיזיות) שנמשכה אלפי שנים.
בערך ב 5000 לפנה"ס, זרח בשמי עמק האינדוס אורו של שיווה, שחי שם עם זוגתו פארווטי. שיווה הבין שטנטרה נמצאת בסכנה קיומית ופעל רבות להשבת מעמדה ותפיסתה הרעיונית. בין היתר, הוא יצר מעין סוג של "אפלייה מתקנת" אל מול מכבש הלחצים של האריים והקנה לנשים מעמד של אלות, חונכות, מובילות וגורו. סוג של "נא בעין" מול הבדלנות הבזויה של האריים.
זו הסיבה לכך שלאורך אלפי השנים מעמדן של האלות כה ניכר. זו הסיבה שלשיווה יש רק שני מופעים ושמות (שיווה ובהירווה) ולעומתו לפארווטי יש אלף שמות.

ציטוט נפלא של לוס איריגראי (פילוסוף ולשונאי אירופאי), אודות הצורך להרוס הכל על מנת לחוות את התודעה הנשית:
"כאשר נשים רוצות להשתחרר מניצול, הן לא רק הורסות כמה "דיעות קדומות", הן הורסות את כל הסדר של הערכים הדומיננטיים, כלכליים, חברתיים, מוסריים ומיניים. הן מעמידות בסימן שאלה את כל התיאוריות הקיימות, כל המחשבות, כל השפה, ככל שאלה נמצאות במונופול על ידי גברים ועל ידם בלבד. הן קוראות תיגר על הבסיס היסודי של הסדר החברתי והתרבותי שלנו, שאירגונו הותווה על ידי המערכת הפטריאכלית"

הגיע הזמן שנשחרר את עצמנו מכל העמדות הסטריאוטיפיות המסורתיות לגבי נשים, לא רק כי זה משחרר את הנשים. זה משחרר גם את הגברים!

הייצוג העוצמתי ביותר של האיכות הנשית בטנטרה הינו דרך האלה "דורגה".
כאן חשוב להבין (או להזכיר, כתבנו על כך רבות) שלא מדובר בעבודת אלילים. זו לא הערצה של אליל פסל או צורה חיצונית. זו התבוננות והתכוונות לאיכויות פנימיות בנו. אנו מבקשים לעורר את אותן איכויות, לחזק אותן ולרתום אותן לטובתנו.
דורגה מתוארת רוכבת על גב נמר, בעלת 8 עד 18 זרועות שכל אחת מהן נושאת כלי עבודה או נשק. היא מדהימה ביופיה, שיערה הארוך גולש על גבה וכתפיה. כל זרוע מקושטת בקעקועי חינה וצמידים, עגילי זהב משתלשלים מאוזניה ומאחד מהם שרשרת עדינה מקשרת אל נזם באפה. מחרוזת פרחים צהובים וכתומים מעטרת את שדיה וקפלי הסארי שלה מדגישים את חיטוביה הנשיים החושניים. כפות רגליה מעוטרות בסמלים המדגישים את נפלאותיה של אמא טבע.

דורגה היא האם האלה השולטת בעונות החיים, המוות והלידה. עבור רבים היא פשוט "דווי" שמשמעותו אלה. בצורתה השלווה היא "סארסוואטי" אלת היצירתיות, "לאקשמי" אלת השפע, "לאליטה" אלת העונג. בצורתה האלימה והמפחידה היא "קאלי" אלת המוות והטרנספורמציה, "וואג'רהיוגיני" אלת הכוח או "קאנדיקה" הכועסת בעלת שלוש העיניים היכולות לראות עבר הווה ועתיד.
למרות שהיא מופיעה בשמות ומופעים רבים, "דורגה", שפירושו הבלתי מנוצחת, הבלתי נכנעת והבלתי מותקפת, הוא השם שהיא לובשת כשהיא באה לעזור לנו להתמודד עם הפחדים והאתגרים שלנו. "דורגה", משחררת המשועבדים ואנשי השוליים, אינה אלה לוחמת מטבעה. היא מופיעה כיוון שאנו זקוקים לעזרתה. כשהיא נקראת, היא מובילה אותנו דרך מצבים שמרגישים בלתי עבירים או פתירים. אין פלא איפוא, שאחד מפרושי שמה הוא "מבצר". היא באמת מזכירה לנו את המבצר שכל אחד מאיתנו נושא בחובו, ושאנו יכולים לזמן בשעה שאנו זקוקים לבצר את הגבולות הרגשיים, הפיזיים, המנטליים והרוחניים שלנו.

כותבת לאורה אמאזון, מחברת הספר דורגה ועוצמת האשה המקודשת:
אין זה פשוט או קל ללכת בעקבות דורגה, לרכב על גב הנמר. להחזיק בעוצמות האלו, להתבטא באופן מלא - זו אינה משימה פשוטה כלל. קיימות שכבות רבות של התניות חברתיות שיש לפרוץ. פעמים רבות, נשים הפוסעות במשעול הזה מתמודדות לבד אל מול אינסוף הדרכים בהן הערכים הפטריאכליים פיתו ושבו נשים וגברים כה רבים. נשים סוגרות פיהן כדי להימנע מעימות עם מאהב, חבר, עמית או בן משפחה. הן מחייכות ומעמידות פנים שהכל בסדר כשהוא לא! הן חשות לא בוטחות ולא בטוחות בעצמן ובמתנות שיש להן להעניק. הן נמנעות לומר את האמת כדי לא לאכזב את האחר, מתפשרות על תשוקותיהן כדי להיות מקובלות, נאהבות.
למרות הנסיונות להישאר בשליטה ולא להפוך "רגשיות מידי", האספקטים האלו של העצמי ידרשו בסופו של דבר ביטוי. באין מוצא יצירתי לטבע הפראי שלהן להתבטא, הרגשות העזים יתפרצו כביטוי של מחלה, זעם של הרס עצמי, בידוד, בדידות ודיכאון.

אולי לא כל אחת בהכרח מוצאת את עצמה בציטוטים הללו, אך אין ספק שבהכללה החברתית הרווחת קיימים כל הביטויים האלה.

ואת?
האם את מוצאת בתוככי עצמך את הדורגה שלך? מרשה לה להתבטא בעוצמה?
יש סיכוי גדול שהדורגה שבך חבוייה, שהנמרה שלך רדומה ולא מתבטאת. אולי את מרגישה שאת חיי היום יום את מצליחה איכשהו לקיים, אבל משהו בך חסר - האני האמיתי שלך. האישה העוצמתית והמדהימה שאת יכולה ואמורה להיות.
משהו בך רוצה להשתחרר, להתבטא, לעמוד מול כל אלו מהעבר וההווה שזקוקים לשמוע אותך, להביא את מלוא הנוכחות ולומר את ה"לא" שלך. לתפוס את מקומך בעולם.
תהליך העצמה נשי הוא הבחירה הטבעית שלך!!!
נשים רבות זכו בעצמן במתנה ושינו את חייהן לטובה ב 180 מעלות.

קחי לעצמך כמה דקות וקראי אודות התהליך הזה. בצעי את הבחירה הנכונה ופשוט צרי קשר. משם כבר הכל יתגלגל.


#בן_ואפרת #דורגה #קאלי #שיווה #מעמד_האישה #מאי_גולן #העצמה_נשית #תהליך_העצמה_נשית #שינוי_בחיים #טנרנספורמציה